Ce este mai rau: 8 ore de somn agitat sau 4 ore de somn “bustean”?

Publicat pe Actualizat pe

Problemele de somnProbabil ca proaspetii parinti stiu cel mai bine ce inseamna un somn agitat sau intrerupt de plansul unui bebelus. Acestia se trezesc de cateva ori pe noapte pentru a hrani sau linisti sugarul, dar si medicii sau alte persoane au probleme cu somnul, in sensul in care, desi cumulat stau 8 ore in pat, nu reusesc sa se odihneasca suficient si se trezesc cu asa-zisa minte incetosata si cu iritabilitate.

Cercetatorii au determinat recent ca abilitatile cognitive, atentia sau dispozitia sunt puternic afectate de un somn agitat, intr-o masura similara cu un somn de 4 ore, dar de calitate. Trezitul pentru doar cateva minute noaptea perturba ritmul normal al somnului (cele cinci faza ale somnului – foto), chiar daca adormiti repede la loc. Acest somn agitat isi va arata efectele dimineata.

Cele 5 etape / stagii ale somnuluiDe altfel, si faptul ca dormim mai mult ca de obicei ne va afecta ritmul natural al somnului si ne vom trezi mai obositi decat daca am fi dormit putin.

Studiul realizat pe doua esantioane de adulti sanatosi, cu varste intre 20 si 29 de ani, a scos in evidenta faptul ca trezirile reptate in cursul unei nopti au un efect la fel de puternic asupra starii de bine si atentiei ca si dormitul a 4 ore pe noapte. Ambele categorii de persoane (cele care au avut parte de un somn agitat si cele care au dormit bustean 4 ore) au avut probleme similare de atentie si de dispozitie dimineata.

Toate persoanele care au participat la studiu au avut probleme de atentie, confuzie, oboseala si chiar depresie dupa o noapte de somn agitat, respectiv dupa o noapte scurta. In plus, cercetatorii au concluzionat ca 8 ore de somn agitat si intrerupt ne pot afecta la nivel fizic mai mult decat daca nu am fi dormit deloc.

Daca aveti probleme cu somnul sau cu insomnia, gasiti aici cateva sfaturi simple pentru un somn odihnitor. De asemenea, aveti grija la pozitia de dormit, intrucat aceasta va poate provoca un somn agitat si, in plus, va puteti trezi cu dureri. Impartasiti din experientele voastre cu somnul (pozitive sau negative)

Anunțuri

De cat somn avem nevoie in functie de varsta?

Publicat pe Actualizat pe

Desi nu ii acordam prea multa atentie, un somn bun si linistit face cat o duzina de medicamente. Din pacate, insa, o buna parte a populatieei nu doarme suficient, ceea ce atrage dupa sine multe probleme de sanatate (stres, tensiune arteriala, atac cerebral, obezitate, probleme cu memoria si boli de inima).

Americanii, de exemplu, recomanda urmatorul ghid de somn in functie de varsta:Cat trebuie sa doarma copiii

  • nou nascuti (0-3 luni): 14-17 ore de somn
  • copilasi (1-2 ani): 11-14 ore
  • prescolari (3-5 ani): 10-13 ore
  • scolari (6-13 ani): 9 – 11 ore
  • adolescenti (14-17 ani): 8-10 ore
  • tinerii adulti (18-25 ani): 7-9 ore
  • adulti (26-64 ani): 7-9 ore
  • persoanele in varsta (peste 65 de ani): 7-8 ore

Tineti cont ca nici prea mult somn nu este recomandat si efectele negative ale dormitului in exces sunt la fel de bine documentate precum cele ale lipsei de somn. Autoritatile medicale din intreaga lume se chinuie in prezent sa atraga atentia ca privarea de somn reprezinta un pericol foarte serios pentru sanatate. Oamenii, la fel ca animalele, au cateva nevoie de baza: mancarea, apa, oxigenul si somnul. Faptul ca ne petrecem o treime din viata dormind inseamna ca acest obicei este mai mult decat o necesitate, este un proces al organismului, prin care se regenereaza.

De ce se recomanda sa dormi dezbracat(a)

Publicat pe Actualizat pe

Beneficiile dormitului dezbracat(a)Pe acelasi plan cu regimul alimentar, somnul este o activitate esentiala pentru sanatatea organismului. Somnul insuficient este corelat cu anumite boli cronice precum diabetul, bolile cardiovasculare, obezitatea si depresia.
Potrivit unui studiu recent, una din trei persoane prefera sa doarma fara haine. Motivele acestei preferinte sunt simple si intemeiate: te bucuri de mai multa intimitate cu partenera/partenerul de viata si te simti mai confortabil. In plus, medicii sustin ca intareste sistemul imunitar si reduce anxietatea.
Per ansamblu, atunci cand dormi in pielea goala te bucuri de libertate totala si ii permiti pielii sa respire cum trebuie in timpul somnului. In plus, dormitul fara haine este extrem de benefic pentru stimularea libidoului, intrucat te simti si devii mai sexy si mai atragatoare/atragator.

Dormi dezbracat(a)

Un studiu international al Fundatiei Nationale Americane pentru Sanatatea Somnului (National American Sleep Foundation), arata ca una din trei persoane doarme fara haine. Pe langa avantajele asupra vietii sexuale, dormitul dezbracat(a) imbunatateste si calitatea somnului. Deoarece temperatura corpului scade usor, somnul devine mai profund.

Medicii recomanda acest obicei inclusiv pentru faptul ca reduce inmultirea si raspandirea bacteriilor, care prefera conditii de temperatura si umiditate crescuta. Vaginul, mai ales, devine mai putin umed si, astfel, mai putin predispus la infectii. La barbati, temperatura mai scazuta la nivelul testiculelor imbunatateste sanatatea spermei.
In plus, acest obicei este benefic pentru piele, care poate respira liber. Astfel scade riscul bolilor de piele. In mod obisnuit, ne acoperim pielea cu haine pe toata durata zilei, ceea ce intensifica transpiratia si deschide porii. Porii deschisi absorb mai multe chimicale din detergentii sau emolientii din fibrele textile ale hainelor, crescand riscul de iritatii si imbolnaviri.
Mai in gluma, mai in serios, nu putem sa trecem cu vederea si faptul ca e practic: nu mai dai banii pe pijamale noi si scapi de spalatul, uscatul si calcatul acestora. Daca ti se face frig peste noapte, pur si simplu mai trage pe tine o patura.
 
Avantajele dormitului dezbracat? Iata-le din nou subliniate!
Confort
Odata ce te obisnuiesti cu dormitul fara haine, cu siguranta nu te vei mai intoarce la vechiul obicei de a dormi imbracat(a); plusul de confort devine irezistibil. Odata ce scapi de lenjeria de corp, de sutiene si de pijamale, te vei simti mult mai relaxat(a) si mai fericit(a).
 
Somn mai odihnitor
Dormitul in pijamale poate fi destul de incomod, mai ales daca acestea se rasucesc pe corp sau se incurca in patura pe timpul noptii, disconfortul creat putand cauza cosmaruri si reduce calitatea somnului. Atunci cand dormi dezbracat(a), in schimb, scapi de toate aceste probleme, iar somnul devine mai odihnitor.
 
Imbunatateste tonusul pielii
Dupa cum am precizat mai sus, dormitul dezbracat(a) imbunatateste sanatatea pielii, intrucat pielea poate respira liber. Organele genitale sunt bine aerisite, contribuind la o sanatate sexuala mai buna. Sunt in contact cu aerul inclusiv zonele intime, axilele si picioarele, ceea ce previne bolile de piele. Ciuperca piciorului, de exemplu, se dezvolta mai ales in conditii de caldura si umezeala crescuta.
_
Echilibreaza nivelul de cortizol
Dormitul in pielea goala regleaza temperatura corpului, ceea ce sprijina reglarea productiei de cortizol. Daca ti-e cald si transpiri in somn, nivelurile de cortizol raman ridicate chiar si dupa trezire. Acest lucru duce la anxietate, cresterea apetitului alimentar si luarea in greutate.

Sursa: aici

Salteaua potrivita…

Publicat pe Actualizat pe

Salteaua potrivita… (? sau !)

Sunt o multime de factori importanti care determina calitatea somnului, iar printe acestia se numara: nivelul de stres, anxietatea, fumatul si consumul de alcool sau cafea, temperatura camerei, etc. Totusi, in fruntea acestora se afla modelul si calitatea saltelei de pat. Daca ati testat putin piata, referitor la saltele, stiti deja ca exista o gama ametitoare din care se poate alege. Fiecare model de saltea are o structura si o duritate diferita, dar care este cea potrivita?

Salteaua potrivita trebuie sa sprijine corpul intr-o poziție neutra , intr-o pozitie in care coloana are o curbura frumoasa: fesele dvs., calcaiele, umerii și capul sunt sprijinite intr-o aliniere corecta. Daca salteaua este prea moale, aceste puncte de presiune nu vor fi sprijinite în mod corespunzător, va prezinta denivelari pe portiunea pe care se sprijina soldurile – efectul de hamac, ceea ce determina o pozitie nefireasca a spatelui si curbe anormale a coloanei vertebrale.

Coloana vertebrala: saltea prea moale, saltea prea tare

Daca salteaua este exagerat de tare, cu duritatea scandurei, se va împinge pe aceste puncte de presiune principale și luați din alinierea coloanei, ceea ce poate duce la blocarea circulatiei, dureri si amorteala in timpul somnului, dar pune si presiune mare asupra vertebrelor lombare.

Ambele scenarii de mai sus pot duce la dimineti dureroase.

Cele mai potrivite saltele sunt cele cu spuma cu memorie, cu fibra de cocos, ortopedice fara arcuri sau din latex, iar in topul saltelelor nepotrivite sunt cele cu puf, apa sau saltelele cu arcuri.

Pozitie ortopedica corecta a coloanei vertebrale pe saltea memorySalteaua cu spuma de memorie reduce durerea de spate si este foarte confortabila. Spuma Memory Foam ia forma corpului in functie de greutate si are rolul de a mentine coloana intr-o pozitie corecta si de a oferi un confort marit. Puteti opta pentru spuma de mare densitate, pentru a avea o saltea cu duritate mai mare. Acest tip de saltea ofera un sprijin foarte bun, si are o fermitate medie spre ferma.

Saltea cu arcuri impachetate individual - beneficiiSalteaua traditionala cu arcuri NU este indicata pentru cei care au dureri de spate, deoarece suportul isi pierde calitatea, pe masura ce arcurile se uzeaza. Se spune ca metalul din saltelele cu arcuri absoarbe electricitatea statica din corpul nostru pe durata somnului. In timp, arcurile pot incepe sa se lase, fapt ce poate avea consecinţe negative asupra coloanei vertebrale. In schimb, o saltea cu arcuri impachetate individual si cu straturi superioare din spuma poliuretanica si spuma memory, se conformeaza foarte bine problemelor de spate. Acest tip de saltea ofera un sprijin bun si are o fermitate care variaza de la mediu spre moale pana la ferm, in functie de spuma poliuretanica care imbraca stratul de arcuri impachetate individual.

Salteaua din latex previne durerea de spate, din acest punct de vedere salteaua din latex ofera un sprijin bun coloanei vertebrale, insa exista persoane afectate de compresia acesteia.

Salteaua din latex previne durerea de spate

Salteaua cu fibra de cocos ofera o sustinere ortopedica marita, datorita stratului sau straturilor de cocos latexat si asigura o aerisire buna in interiorul saltelei datorita structurii celulare a miezului. Acest tip de saltele sunt recomandate pentru toate varstele.

Saltelele de astazi sunt facute pentru a dura o viata. Dar corpurile noastre se schimba in timp, astfel salteaua, care a fost odata o bucurie de a dormi pe ea, nu se mai simte la fel de confortabila dupa cativa ani. Dupa aproximativ 10 ani, toata lumea ar trebui sa se gandeasca serios la schimbarea saltelei.

In cele din urma, experții spun ca cea mai buna saltea pentru fiecare persoana in parte, este cea pe care se simte cel mai confortabil.

Lansare gama noua de CUVERTURI de pat

Publicat pe

Vrei sa aduci primavara in dormitorul tau?

Cu toate ca primavara intarzie sa se instaleze la noi in tara, totusi pentru dormitorul nostru a venit vremea sa prinda viata, cu noile modele de cuverturi care sunt elemente decorative autentice, rafinate si confortabile, potrivite pentru orice gust si stil de mobilier. Admira gama complete de cuverturi din magazinul nostru de unde se pot si achizitiona.

Pozitia corecta a coloanei vertebrale

Publicat pe Actualizat pe

Pozitia corecta a coloanei vertebrale in timpul somnului.

Pozitia corecta a coloanei vertebrale

 

Coloana vertebrala are trei curbe naturale , o curbă cervicala, una lombară concava și o curba toracică convexă.

 

Aceste curbe sunt menținute de două grupe musculare , flexorii și extensorii . Muschii flexor sunt în partea din față și includ muschii abdominali . Acesti muschii ne permit flexibilitatea și sunt importanti în ridicarea și controlul arcului din partea inferioara a spatelui .

 

Muschii extensori sunt în spate . Aceste muschii ne permit să stam în picioare și sa ridicam obiecte . Lucrând împreună, aceste grupe musculare acționează ca zăvoarele pentru stabilizarea coloanei vertebrale .

 

Durerile de spate….o problema din ce in ce mai des intalnita !

Daca vrei sa previi aceste dureri sau daca ele exista si doresti sa le ameliorezi, achizitioneaza salteua potrivita, care sa  ofere o pozitie corecta coloanei vertebrale in timpul somnului, iar pe langa faptul ca o saltea buna trebuie sa mentina coloana corect, ea trebuie sa va ofere si confort.

Dormitul pe o suprafata care tine spatele curbat intr-un “C”, poate intinde ligamentele coloanei vertebrale din zona lombara si slabeste muschii din partea inferioara a spatelui.

Pozitia corecta a coloanei vertebrale in timpul somnului

O saltea cu o calitate ridicata ofera:

  • pozitie ortopedica corecta a coloanei vertebrale
  • relaxare complecta a corpului si a sistemului nervos in timpul somnului
  • permeabilitate ridicata si circulatie a aerului
  • previne impotriva prafului, a acarienilor, bacteriilor si protejeaza antialergic
  • ofera un confort marit

Pozitie ortopedica corecta a coloanei vertebrale pe saltea memorySalteaua cu spuma Memory Foam este una dintre saltelele care mentin si sustin coloana intr-o pozitie corecta oferind si confort.  Memory Foam este o spuma vasco elastica, care ia forma corpului in functie de greutate, ameliorand punctele de presiune.

Pozitie ortopedica corecta a coloanei vertebrale pe saltea cu spuma memory

 

Mediul de dormit inadecvat, alegerea unei saltele ce nu corespunde nevoilor d-voastra, nu doar degradeaza calitatea somnului, dar poate avea consecinte grave de sanatate.

Pentru calitatea somnului este foarte important a avea o saltea buna.

Salteua un moft sau o necesitate?

Publicat pe Actualizat pe

Când a fost ultima dată când ați pus somnul pe primul loc? De cate ori  ati sarit peste somn pentru a realiza un proiect important sau v-ati spus: „voi dormi maine sau in week-end” ?

Noi toți trebuie să înțelegem ca pentru a avea o zi plina de energie avem nevoie de somn, iar acest lucru nu insemna doar numarul de ore dormite, iar pe langa faptul ca avem nevoie de somn, acest somn trebuie sa fie sanatos, odihnitor si confortabil.

somn insuficient
somn insuficient

Acestea nu sunt  doar cuvinte aruncate de campaniile de marketing care descriu o saltea sau pernă –  lipsa confortului și a unui suport corect a coloanei vertebrale pot avea un impact negativ puternic asupra organismului nostru. Daca nu ne facem timp sa dam importanta care se cuvine, saltelei in primul rand, apoi pernei, lenjeriei de pat si pilotei, corpul si somnul nostru v-or avea grav de suferit.

De exemplu, un barbat sau o femeie la varsta de 33 ani, are deja  petrecuti cam 11 ani in pat, cu un somn de 8 ore pe noapte. Pentru acest domeniu important al vietii noastre, ne gandim foarte putin la importanta saltelei si a pernei – sunt piesele de mobilier cele mai putin vizibile, dar sunt cele mai utilizate.

Somn neconfortabil sau putin, ne afecteaza productivitatea, starea de spirit, de sanatate si bunastarea generala. Multe persoane sufera sau se plang de dureri de spate, dureri provocate  de faptul ca salteua si perna pe care dorm sunt de proasta calitate si nu sustin coloana intr-o pozitie corecta neoferind confortul necesar pentru a se trezi dimineata plini de energie.

Cum stiti daca salteaua sau perna d-voastra nu va ofera un somn odihnitor si sanatos?

dureri de spate din cauza saltelei
dureri de spate din cauza saltelei

Te trezesti greu dimineata?

Te trezesti obosit, amortit sau intepenit? Daca salteaua pune prea multa presiune asupra corpului si blocheaza circulatia sangelui, efectul va fi un disconfort fizic accentuat si in timpul zilei.

Suferi de dureri de spate? Daca ti se intampla sa ai dureri matinale de spate, poti sa fii sigur ca a venit timpul sa schimbi salteaua.

Te trezesti cand partenerul tau se misca pe timp de noapte?

Folositi mai mult de o perna?

Ai un somn agitat, te foiesti des pe timpul noptii? Daca salteua  nu permite relaxarea  completa a musculaturii si un somn profund este de multe ori principala vinovata pentru starea psihica proasta si pentru gestionarea proasta a stresului din timpul zilei

Salteua este mai veche de 7 ani?

Folositi aceeasi perna de 2 ani?

Dacă ați răspuns afirmativ la oricare dintre aceste întrebări inseamna ca salteua d-voastra trebuie categoric schimbata.

In concluzie, salteaua este o necesitate, nu un moft și dacă doriți să dormiti mai bine si sa traiti mai mult, acum este momentul sa ii redam somnului locul in topul prioritatilor, langa alimentatie si sport.